Beste reviewsystemen voor webshops

30 augustus 2022
reviewsystemen

Wanneer je een bedrijf hebt, of je nu producten verkoopt online of in een winkel, of dat je diensten levert, het is altijd ontzettend waardevol om positieve klantenbeoordelingen te krijgen. Positieve klantenbeoordelingen zijn niet alleen belangrijk voor het werven van klanten, maar het kan ook een toevoeging hebben aan de betrouwbaarheid van je website. Potentiële klanten zullen door reviews van andere eerder geneigd zijn om een product wel of niet te kopen. Wanneer de bedrijfsreviews positief zijn, kun je hier de vruchten enorm van plukken, maar slechte reviews werken natuurlijk averechts. Je hoopt dat wanneer mensen positief zijn, dat ze een goede review achterlaten op je webshop. Dit kan zorgen voor meer omzet. Benieuwd naar de beste en meest gebruikte reviewsystemen? Lees dan vooral verder.

Wat houdt een reviewsysteem precies in?

Als webshophouder wil je niet alleen een mogelijkheid aan je klanten bieden om online een review achter te laten, maar je wil deze ook reguleren. Je wil overzicht hebben over de goede reviews, maar ook over de slechte. Slechte reviews kunnen bijvoorbeeld vaak nog opgelost worden. Wanneer er negatieve reacties op de webshop staan, hoeft dit geen stresspuntje te zijn. Mensen vinden het namelijk betrouwbaarder wanneer er zowel positieve als negatieve reviews op de website te vinden zijn. Natuurlijk moet er wel een overgroot deel positief zijn, anders zullen potentiële klanten minder snel geneigd zijn om een product op jouw webshop te kopen. Reviews worden in veel gevallen ook opgemerkt door Google. Google zal aan de hand van je reviews sterren aan jouw webshop toerekenen. Hierdoor kun je jouw vindbaarheid op het internet verhogen.

KiyOh

Een veel gebruikt reviewsysteem is KiyOh. Wanneer je als webshop gebruik zou maken van KiyOh dan krijgt de klant na elke bestelling de vraag om en beoordeling achter te laten. KiyOh zorgt er dus voor dat de beoordelingen automatisch verzameld en gepubliceerd worden. Deze reviews zijn dan ook terug te vinden in Google Shopping. Daarbij zit er bij KiyOh ook een Ontevreden Alarm inbegrepen. De naam zegt het ergens al, maar Ontevreden Alarm wil zeggen dat je makkelijk de slechte reviews eruit kunt filteren. Deze problemen zijn dan ook een stuk makkelijker op te lossen.

WebwikelKeur

Webwinkelkeur staat bekend als een innovatief webwinkel keurmerk. WebwinkelKeur komt met een reviewsysteem. Bij Webwinkelkeur draait het voornamelijk om een compleet beeld te creëren van de betrouwbaarheid van de webshop. Klanten kunnen onder andere een (juridische) keuring geven, maar kunnen ook nog beoordelingen achterlaten over de producten zelf. Door middel van WebwinkelKeur kun je klanten de kans geven om pro-actief te zijn, door ze automatisch uit te nodigen om een review achter te laten. Door middel van een widget kunnen deze reviews eenvoudig te zien zijn.

Qshops

Het zal ondertussen geen verrassing meer zijn dat consumenten veel waarde hechten aan beoordelingen van andere. Hier kan veel van af hangen. Qshops heeft een geautomatiseerd beoordelingsprogramma, waar jij als webshopeigenaar kan kiezen en instellen hoe de klant een beoordeling kan achterlaten. Wil je er bijvoorbeeld dat er net zoals bij KiyOh een automatische melding, waar de klant na een aankoop een review kan achterlaten, of wil je toch liever dat de klant zelf de vrijheid heeft om het product te beoordelen. Via Qshops kun je dit allemaal zelf instellen.

Over Review Pagina

Review-pagina.nl is een website gemaakt om verschillende bedrijven te reviewen. Uit vrijwel alle sectoren doen wij bedrijven reviewen en een eerlijke mening geven. Deze bestaat uit het geven van een beoordeling voor de bestelling/dienstverlening, service en de algemene tevredenheid! Uiteindelijk sluiten wij deze bedrijfsreviews af met een oordeel gebaseerd op een aantal sterren, waarbij vijf sterren het maximum is.